Alla inlägg under november 2010

Av Caroline Johansson - 23 november 2010 16:32

Var nere hos min mentor och pratade om praktiken,skola osv. 

Vi kom fram till att dom ska försöka få in mig på komvux, Där ska jag plugga upp So, bild och alla ämnen i NO. Sen ska jag söka in på omvårdnad ( ja jag kommer få gå med 95;or). Sen ska jag plugga till sjuksköterska och bli ambulansförare! :]

Inge grymt då?

dock så jävla mycket plugg men de är det värt!


   //Lillen

Av Caroline Johansson - 23 november 2010 15:49

Blir så jävla glad av musik så de är sjukt! :D


  

Av Caroline Johansson - 23 november 2010 14:54

Tjenare! 

Vaknade upp hos farmor, käkade lite frukost och tog en promenad hem.

Hann inte mer än hem och byta om sen for vi iväg till västerås med mormor & morfar. Gick runt lite på rusta o på maxi o handlade lite granna. 

Nu har jag o mamma i alla fall käkat lite, så nu återstår det bara att man blir hämtad av evelina och billy för lite äventyr och så blir det nog sova ute i örsa med dom. 

Tänkte plugga lite teori med evelina i morgon och så finns det massor o prata om, så det ska bli trevligt:) Juste fick en pälsmössa av mormor idag och en jacka av farmor igår,Love it!


ååh, finns för mycket förvirrningar nu alltså.. Hoppas allt löser sig.


  

//Lillen

Av Caroline Johansson - 22 november 2010 16:28

.. hittar alltid kläder när jag inte har pengarna. 

Har ialla fall precis kommit hem, har vart på möte i skolan( de gick jätte bra), Vait o gymmat, vart o kolla lite saker med lina o hennes mamma. 

Så nu blir det mat sen dra till farmor och köpa en jacka och så blir de till o sova där :). I morgon ska jag kanske på möte i skolan igen om inte så blir det träning och så får vi se om de händer något annat spännande. 

Aja ska äta nu i alla fall. 


//Lillen

Av Caroline Johansson - 22 november 2010 10:54

Hejsan!

Vaknade upp av att mamma kom ner och sa att frullen var klar så de va bara o ta sig upp.. även fast jag var gaaalet trött. Somnade ändå på 5 röda igår, prövade insomningstabletter, har verkligen svårigheter med att somna men inte den här gången, dom funkar verkligen så jag rekomenderar de till er som inte kan somna.

Aja.. Ska ner till skolan vid 1 och prata med min mentor hoppas verkligen att de går bra. Efter det så blir de till o dra till gymmet. Tog mått idag på midja, rumpa,höfter,bröst, vader och lår så förhoppningsvis så blir det ändring på måtten inom kort ;D

Efter gymmet blir det nog hem och ta de lugnt.. hjälpa mamma med lite jul saker. Kanske slå in evelinas julklappar;D 

Well well skriver senare!

    


//Lillen

Av Caroline Johansson - 21 november 2010 13:56

Var kommer du ifrån? Enköping.
Heter du? Caroline Johansson.
Hur gammal är du? 17 år och 3 månader.
När fyller du år? 13 Augusti.
Tycker du om någon just nu? Nej.
Vad samlar du på? Ingenting.
Gröna eller röda äpplen? Gröna.
Vilken tid gick du upp idag? Runt 9.
Har du sovit i din egna säng inatt? Nej.
Har du sovit ensam inatt? nej.
Har du strumpor på dig nu? ja.
Hur svarar du i telefonen? hej det är caroline/ ah hallå.
Vad ska du göra ikväll? Bara ta det lugnt.
Vad ska du göra imorgon? Gå ner till skolan.
Var vill du bo när du blir stor? Helsningborg/Göteborg.
Vad vill du bli när du blir stor? Jag vet inte ännu men vill bli mamma och lycklig.
Är det okej att gråta? självklart.
När grät du senast? Kommer inte ihåg.

Vilken årstid tycker du bäst om? sommaren.
Laddar du ner musik och filmer från internet? ja.
Skulle du göra om du vann en miljon? åka utomlands, skaffa lägenhet, shoppa.
Bär du glasögon eller linser? linser.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? nej.
Har du piercing? naveln, öronen, tungan.
Har du tatuering? Ja.
Vill du gifta dig? Jag vet inte ännu.
Vill du ha barn? absolut.
Solar du ofta? Nej.
Är du bra på att laga mat? Jadå.
Gillar du att dansa? Jo men de är väl kul.
Vilken är din favoritglass? magnum.
Tror du på ett liv efter döden? Ja.
Bor dina föräldrar tillsammans? Ja.
Är du morgon eller kvällsmänniska? kvällsmänniska.
Vilka hårfärger har du haft? nästintill alla.
Är du beroende av något? ja.
Senaste låten du hörde? We are med ana.
Vad gör du på helgerna? träffar vänner, festar, tar det lugnt.
Vem kramade du senast? Erik.
Saknar du någon nu? Ja.
Vem ringde dig senast? Felicia ask.
Var du glad igår? Absolut!

Av Caroline Johansson - 21 november 2010 13:30

Hallojsan. 

Igår vaknade jag upp runt halv 10 och fick morgonlyx vilket innebär frukost på sängen(a). Efter det så vart det enbart en lung dag hemma med film tillsammans med mami, papi och grönsaks dipp ;D. 

Lite senare mot kvällen kom Evelina,Billy,Elsa och Erik förbi och drack varm choklad o pepparkakor. Fick förfrågan och följa med dom ut till örsa och så blev det. 

billy gick runt o tände massa ljus i huset och tände brasa och så kollade vi lite på film osv, det var en riktigt mysig lördagskväll. 

Allihoppa sov i vardagsrummet, vi drog in sängar i vardagsrummet så haha ja de va helt fullt där inne ;p.

Idag var vi ut på härkeberga på julmarknad, vart dock inte långvariga pga dåligt skoval haha. Blev typ nyss avlämnad hemma så min kväll blir nog bara dator och film :).


Ska nog gå ner till skolan i morgon och prata lite med min mentor om praktiken/skola osv, Skulle så gärna vilja plugga så jag får en utbildning. Nu förtiden är det omöjligt och få nå jobb utan utbildning. ;/


Förhoppningsvis blir de ny design på bloggen i veckan ;D 


  

//Lillen

Av Caroline Johansson - 20 november 2010 12:05

Tillevippen. 

Fredagen började med en sväng tll coop med mamma och morfar för handlingsdax, Väl där fick jag frågan om en kaffe på stan o de är ju aldrig fel så jag gick och träffa josephine och så gick vi in på cafe magnifik och snackade om allt och inget, väldigt mysigt! Klockan började bli två och de var dags o knata hem och byta om till träningskläder, josephine följde med och vi traskade ner till gymmet där vi träffade lina. Efter det så blev det en promenad hem för att färga jossans hår ännu rödare, de vart skit snyggt faktiskt:] Lite senare kom Lina, Hanna vi kollade lite granna på idol och måns möller. Efter ett tag kom även David och Carro förbi en sväng, Carro vart dock inte långvarig och inte hanna heller. Men Jag, Lina och david satt o pratade till klockan tickade 4 på morgonen, då var de dags o sova ;D 


Förkortade min dag litegranna men hinner inte skriva så mycket nu så tar det senare;D Tjingeling hare king.. // Lillen

Ovido - Quiz & Flashcards